عبكويم ......مولد نجم


النهارده وانا بتصفح الفيس بوك لقيت عمرو صاحبى عامل كومنت لفيديو بتاع واحد صاحبه انا معرفوش بس انتوا طبعا عارفين الانسان وفضوله طبعا دخلت اشوف الفيديو ده فوجئت بتمثيل عبقرى شخصيه لو شفتها هتجزم انها حقيقيه و مستحيل تكون تمثيل و الشخصيه دى كانت شخصيه عبكويم وحكايته مع المخدرات الى بيمثلها الفنان الشاب العظيم على قنديل الى قريب قوى هتشوفوه فى احد الافلام الكبيره الى بتظهر المواهب الجديده انا مش هطول عليكم انا هسيبكم تشوفوا الفيديو و تحكموا بنفسكم و انا عن نفسى مؤمن بموهبتك ياعلى ربنا يوفقك دايما انشاءالله
والى يحب يدخل على مدونه على الينك اهه

علي قنديل
ممثل
ناقد الموسيقى بجريدة الدستور

www.aliquandil.blogspot.com


8 comments:

elragl da ya gma3a gamd gdn, kfaya awe eno 3arafna ettashkel elgded lmonta7'b holanda :D ,hhhheeeehhhh
tb wallahy fannaaaaan

May 21, 2008 at 2:55 PM  

يا ترى لو حب يرد
يرد بإيه ؟
من بين كل الأصوات والتركيبات اللي بتندرج تجت بند اللغة
اللغة الموسيقية
المغلفة بعدة احاسيس
فرح
تأثر
شكر
..
اذن فهي الحركة
أصل لغات العالم
أصل التعبير
..
أنحني أحتراما لتلك الموسيقى التي ابدعتها
وأضع يدي على عيني
وأغمض
أحاول تصديقها
وأن أحترمها
لعل عبكويم
يصبح حقا مولد نجم

من قلبي
أتمنى لك الفرحة صديقة
جميلة الملامح
لكل سنين عمرك الآتية
..

علي قنديل

May 21, 2008 at 3:32 PM  

مش ممكن يا علوه .... ايه الحلاوه دي ؟؟
بجد مسخره
وفعلا اثبت انك ممثل عنده ادوات وعارف ازاي يستخدمها
طبعا انا عجبني حاجات كتير
اولا : حسستني اني قاعد مع واحد اسمه عبكويم له عامه الخاص العبيط ف عيوننا
بس ما اغفلتش الجانب الإنساني انه بيحس وله مبادئ وكده وبتاع
حسيت انه واحد من العيال اللي كنت بضرب معاها .... بس كانوا بيبقوا كده بعد ما يخربوا
وفعلا مثلت دور الواد اللي الأنا عنده وارمه زي الفل
انا بشكرك على ابتكارك للشخصيه دي
وعايزك تدينا اكتر بقه
عبكويم ومرسي وسوسن وعيش بقه
هـــــــه هـــــــــه
وعلى فكره المزيكا كانت جامده التننين
مع تحياتي
اخوكم
مدمن متعافي
م م م

May 21, 2008 at 5:33 PM  

ياعلوه ........... انتا عارف رأيى كويس
العمل ده ميتقلش عليه غير ابداع قوى وله ثقل عجب الناس جدا
عجب اخواتى وكانوا فاكرين فى الاول ان الشخصيه دى موجوده بجد لحد معرفتهم ان دى تجربه ممثل واعد انشاء الله اسمه على قنديل
ربنا يوفقك انشاءالله ياعلى وتعملنا شخصيات كمان وكمان

May 22, 2008 at 1:36 AM  

يا ويت أكمل المسيوة
ويا ويت الأعمال تبقى محتومة وغزيوة
..
ميوسي يا وجالة

May 22, 2008 at 4:19 AM  

فنان

May 22, 2008 at 7:25 AM  

Ali bgad 2asart fya awy ana fe el awl kont fakra en da 7ad bytkalm 3an tagrobto fe el mokhdrat w keda 2asrt fya awy w 3enya etmalet bl domo3 lama bt2ol en makansh feh 7ad ganbak by7bak w ykhaf 3alek w enak ebn nas..tagrobtak ra2e3a enta mosh fanan bas enta aktar mn fanan..Rbna ywfa2ak ..hayel ya Ali:)
Jasmine

May 25, 2008 at 1:51 AM  

ياسمين
ميرسي جدا جدا جدا كتير أوي
بجد انا مكنتش متصوّر ان التجربة الصغيرة دي تلفت الانتباه بالشكل ده
بجد انا فرحان جدا بيكي وبمهند
ربنا يخليكوا لبعض يا رب
ولا يحرمكوش مني
(:
صباح الفل

May 27, 2008 at 5:45 AM  

Newer Post Older Post Home