أنا الأسوء

فى سلسله من مدونات النقد (من وجهه نظري انا طبعا)
قولت احسن واحد ابتدى بيه هوا انا علشان انا شايف اصلا ان الغرض من النقد ده ان كل واحد يعرف عيوبه مش المهاجمه زي ماناس كتير شايفين ده او فاكرين كده

وطبعا انا عارف ان مش صح انى انقد نفسى لانه احسن الناس و اقدرها مبتقدرش تشوف عيوبها كلها و النقد بيجي من الغير بس انا هاكتب الى انا شايفه فى نفسى و انتوا لو شايفين حاجه زياده وحشه ياريت تعرفونى ده لو انتوا فعلا مهتمين ب
يا
المهم بعد المقدم
ات و الكلام المزين ندخل فى لب الموضوع علشان محدش يتوه
انا ببساطه شايف انى الاسوء
فى معظم المواقف و الصفات فمثلا انا شايف انى مشتت بطريقه غريبه يعنى نفسى اعمل حاجات كتير اوي فى نفس الوقت و ده مش صح دايما مش بركز في حاجه واحده و اكون كويس فيها لاء لازم اكون عارف معظم الحاجات و ده فى الشغل الصح مش كويس خالص تانى حاجه

انا شايف انى مودى اوى مش بمعنى انى اخنؤ على حد لما اكون مدايق بس ممكن اكون كويس مع انسان اوي علشان انا فى المود ده و برجع اكون عادي لما ارجع لى مودى الطبيعى الى هو الهدوء انا شايف كده يمكن ناس تختلف معايا فى ده بس كل واحد حر فى رأيه
, احيانا بكون انانى مش حابب حد يكون معاه الحاجه دى الا انا و بس
, ممكن اكون استغلالى فى مواقف كتير
, دايما شايف انى انا الصح و بقتنع بصعوبه و مش اى حد يقنيعنى لازم اكون انا مقتنع بتفكيره علشان يوصلنى لفكره تانيه , عصبى بكون غبى لما بتنرفز ممكن ازعل ناس كتير ملهاش اى ذنب فى اى حاجه
, ممكن اجى على ناس كتيره علشان اوصل لحاجه معينه و انا عارف انه مش هيزعل بس انا لو مكانه هزعل و احيانا بتحصل الحركات دي من غير اصدى,
بحب البنات اوى فى ناس كتير ممكن تقولى اشطه يامان ده عذوه بس معايا انا ممكن اعجب بناس كتير فى وقت قصير و دى بذات عملالى مشكله فى حياتى بجد مبقتش عارف امتى ده بيكون حب بجد ولا لسه فى مرحله الاعجاب و مش عايز حد يطلعلى لابس عبايت الحكمه و يقولى الحب الحقيقى بيبان علشان انت ممكن تعجب بواحده و هى كمان تبدلك نفس الاعجاب فتطلعوا كل الى عندكوا و تكتشفوا بعد فتره انه بس اعجاب و فى حاجات بينكوا كتير مختلفه و انه صعب حياتكوا مع بعض تكمل ,

نجى لى اوسخ حاجه انا شايفه فى نفسى و هى حب الامتلاك بحب معظم الحاجات تكون عندى يعنى مش كل حاجه طبعا بس محدش يكره ان الحاجات تكون عنده و ده طبعا منطبق على البنات بكون هموت على البنت انها تبوصيلى و لما تقولى بحبك مش بيكون ليها طعم بمعنى انى ممكن ازهق منها بعد فتره ممكن ده بيكون بيحصل لانه بيكون اعجاب او ايه الله اعلم ,

القناعه عندى وقتيه بمعنى انه على اد امكانياتى فى الوقت الحالى بحاول اقنع نفسى بس طبعا مع اى فرصه انى اتغير الكلام ده كله بيتغير و مبكنش مقتنع بى الى معايا عرفتو اد ايه انا مخنوء من نفسى و من تصرفاتى على ما اعتقد انى الاسوء بين الناس

1 comments:

طبعا انا كنت عاملك كومن على البلوج القديم وفعلا انا نسخة منك فى اللى انت قلته ومش عارف هو صح ولا غلط ولينا قعدة يا برنس طويلهههه مع بعض ان شاء الله

January 29, 2008 at 7:57 AM  

Newer Post Older Post Home